Gondolatok Rachael
azonos címu képe
kapcsán.
Ismét a Fotózz!-ról válaszottam egy
képet, mint a "Férjem diplomata"
esetében. A kép "Rachael" szellemi terméke, ez a html a Fotózz!-ról
linkeli, ha a kép eltunik, a szerzo törölte.
A valósággal való minden egyezés pusztán a véletlen muve, hiszen csak a
képet és a címét ismerem, magát a szerzot sem.
- o -
"Ismét elment.
Itt hagyott,. Majd hív. Persze csak ha szüksége van rám. Én pedig
megint várhatom. Visszatér az életébe, a feleségéhez, a két szép
kislányához és a fiához. A két világ közt ott a szakadék, a papír, az
apaság, a tisztelet és az összetartás, és nem utolsó sorban az
anyagiak. A másik oldalon a vágy, a sex és talán valami szerelem."
Minden egy éve kezdodött a céges összejövetelen. A cég második embere,
Péter észrevétlen elbeszélgetett a csinos, frissen felvett
kolleganojével... Mindig valami hasonló, mint a szappanoperákban és a B
kategóriás hollywoodi produkciókban, (illetve az alapvetoen
tehetségtelen emberkék neten publikált béna, csöpögos, romantikus
firkálmányaiban.) A történet kívülrol szemlélve sablonos és elore
sejtheto végu, ám a benne éloknek átélni mindig létük meghatározójává
válik.
Az unalmas és protokollszeru karácsonyi-újévi cégtalálkozón, amelyet az
utolsó munkanap estéjén szerveztek, és amire csak a fonök iránti,
anyagi elvektol vezérelt "tisztelet", és a társadalmi beidegzodések
hajtják el az alkalmazottakat, a sarokban, a sangriás poharakat
szorongatva láthatatlanul, külso szemlélodo számára érezhetetlenül, az
unalmas zene jótékony takarásában felizzott a levego.
Zsuszi semmit nem tudott a fonökeirol, sot igazából a kollégáiról sem.
Mint friss diplomás, aki az egyetemrol, tágra nyílt, érdeklodo
szemekkel vezette bele magát a kihívásokkal teli munkába a szeptemberig
kihúzott utolsó nyári szünete után. Szerencsésnek érezte magát, jó
állást kapott, és azonnal. Nem mindenki mondhatja el magáról ezt az
egyetem után. Az eltelt alig több mint 3 hónapban épphogy túlélte az
elso stresszes heteket, rájött hogy amit az egyetemen tanítanak, épp
arra elég, hogy ne nézzen bárgyú szemekkel amikor a gyakorlatba kell
átültetnie a tudását, és valami felderengjen a tanulmányaiból amikor
1-1 probléma a maga nyers valóságában kerül a látóterébe munkája során.
El volt foglalva a munka megismerésével, és néhány közvelten
kollégájára szorítkozott eddigi ismerettsége, akiknek viszont megvolt a
véleménye a cégrol és foleg a vezetoségrol, így kockáztatva amit
ilyenkor az ember kockáztat (azért valljuk be legtöbbször semmit), nem
jöttek el az összejövetelre. Nem szerették a rongyrázást, a felsobb
vezetés erofitogtatásának tartották az egészet, az erre fordított
összeget pedig szívesebben látták volna karácsonyi fizetés kiegészítés
formájában.
Tehát Zsuzsi egyedül maradt, és csak a sarokból figyelte az embereket.
O is azon gondolkodott, hogy minek is jött ide, amikor meglátta
Pétert...
Igazából semmi nem történt a bulin. Csak egymásra néztek, késobb
bemutatkoztak egymásnak, pár érdektelen szót váltottak., óvatosan,
puhatolózva, míg a felszín alatt mindkettojükben felforrt a vér.
Turhetetlen vágy, és szerelem elso látásra..
Aznap véletlen sem közeledtek volna többet egymáshoz. Mindenki
hazament, eltellt az év... Januárban Zsuzsi óvatosan mindent megtudott
Péterrol, azt is hogy o a cég �lényegében- vezetoje, bár nem o a
tulajdonos. Az o kilétére csak késobb derült sor...
Péter nagyon távolságtartó volt, még Zsuzsi közvetlen kolléganoi sem
fogtak gyanút, pedig a középkorú hölgyek, tapasztalt háziasszonyok és
kimeríthetetlen pletykafészkek voltak. Igaz, ez idáig nem is történt
szinte semmi. Egy-két szó a liftben, 1-2 összenézés az ebédloben...
Észrevétlen a tömegben, pár mozdulat, elkapott fej, libbeno haj...
Titkos jelek, melyeket sosem beszéltek meg, mégis mindketten értettek..
Aztán egy tavaszi napon megtörtént... Egészen véletlenül együtt léptek
ki a cég kapuján, és indultak volna haza. Péter a parkoló felé, Zsuzsi
a buszmegállóba. Ám mégsem váltak külön útjaik, két semmitmondó mondat
után, amikor kívül estek a portás látóterén, valahogy Péter
megkérdezte, nem innának-e valamit valahol...
Felgyorsult a dolog, elindultak gyalog. Az ido kellemes volt, már nem
is sötétedett olyan korán, nem is volt hideg. Zsuzsi ha az élete múlt
volna rajta sem tudná már felidézni, hogyan kerültek egyre közelebb,
hogy vették fel a beszélgetés fonalát, hogy ittak meg egy kis kávézóban
egy már nem is emlékszik mit, és hogy jutottak fel végül az o kis
albérletébe a belváros szélén, a hatodik emeleten, és hogy hogy került
a sarki virágostól egy csokor rózsa Péter kezébe, amit csak a lakásba
lépve nyújtott át...
Ahogy az ajtó becsukódott, fordult egyet a világ. A házgyári
szabványautó két világ közti átjáróvá vált. Az addig kimért,
visszahúzódó, titkolózó Péter és a kissé félénk Zsuzsi új emberek
lettek. Szavak nélkül csókolták egymást, egyenként szabadultak meg a
ruháiktól, ízlelgették egymás tökéletesnek látott testét, gabalyodtak
össze, és kötöttek ki a kicsi, de rendben tartott ágyon.
A hónapok óta elfolytott érzelmek áttörtek minden gátat, a két emberbol
kiszabadultak az ösztönök, nem látták a körülöttük zajló zajos várost,
a cég problémáit, nem hallották a bal felso szomszéd menetrend szerinti
veszekedését a fiával, a bolond macskás néni "cicc-cicc-cicc"
hvószavait az ötödikrol, a lift szánalmas nyikorgását...
Fejükben zene szólt, a levegot átjárta a friss rózsák illata, behunyt
szemmel is látták egymást, érezték, szerették. Péter figyelmes és
udvarias szeretonek bizonyult, érzéki játékokba vitte Zsuzsit, aki
nagyon vágyott már ilyesmire, és fiatalos hévvel, játékos
kisérletezéssel, csillogó szemekkel, mosolyogva vett részt mindenben,
tökéletesen megbízva Péterben.
Kifulladásig szeretkeztek, majd kicsit el is szundítottak. Amikor
Zsuzsi kinyitotta a szemét, Péter már az ágy mellett ült, félig
felültözve, épp az ingét gombolta.
-Nem maradhatok... -mondta, csókot lehellt a félálomban pislogó Zsuzsi
homlokára, és egy szempillantás elott kattant mögötte az ajtókilincs...
Az elkövetkezo pár napban Zsuzsi mindent megtudott. Péter apósáé a cég,
o a "titokzatos" fovezér, újdonsült szeretojének pedig volt három
gyereke és egy várandós felesége, akivel megromlott a kapcsolata, de
ennél több szál nem is fuzhette volna az asszonyhoz...
Ettol eltekintve olyan eros lett bennük a vágy, és olyan sokkolóan
intenziv az élmény, hogy szigorú titokban újra és újra a hatodik
emeleten találták magukat. A lakás ismét egy párhuzamos világ
kivetülésévé vált a szürke városi hétköznapokba. Lükteto, lángoló,
érzelmekkel telehintett és forró vággyal nyakonöntött mini-világgá,
amely csak kettejüké volt. Ide menekültek a hétköznapok minden nyugje
elol, hamarosan élvezetük szinte egyedüli forrásává váltak ezek a
ritka, rövid, de annál intenzivebb találkozók.
Mind Zsuzsi, mind Péter persze felmérték a kapcsolat veszélyeit. Zsuzsi
tudta hogy nehezen találna ugyanilyen jó munkát, ha pedig elvész a
fizetése, mehet vissza a szüleihez lakni,és bár kedvelte oket, ennyi
idosen már nem költözött volna vissza, a saját lábára akart állni.
Péter mindent elveszíthet egyetlen pillanat alatt, ha akármi is
kitudódik, jön a "forgószél", viszi a házat, a kocsit, a gyerekeket, a
munkát és az egész eddigi karrierjét.
Péternek mindig hamar le kellett lépnie, összesen talán kétszer tudták
úgy szervezni, hogy ott is aludhasson, de 1 napnál tovább sosem maradt.
Mindig gyalog jött, és az elso alkalmat leszámítva mindig külön
érkeztek. Együtt nem nagyon mutatkoztak, bár egyszer elmentek a
lakótelep sarkánál lévo plázába moziba, meg bevásárolgatni. De hamar
rájöttek hogy szinte minden sivár és unalmas az együtt töltött
pillanatokon kívül.
A férfi nem léptethette elo Zsuzsit, feltunt volna, de amit csak
ócskának talált a lakásban, ahelyett hozott újat. Zsuzsi már-már a
postásnak sem mert ajtót nyitni, a kis lakásban a tévétol a
konyhabútoron át a szonyegekig szépen lassan minden lecserélodött
ultramodernre. Közvetlenül pénzt persze sosem kapott, mindketten tudták
ott múlna el azonnal az illékony varázs, ott törne milliárd szilánkra
törékeny közös világuk, melybe még mindig ugyanaz a házgyári ajtó
jelentette a "csillagkaput".
Ahogy múlt az ido, természetesen mint minden ilyen kapcsolatban,
jelentkeztek a problémák. Ugyan intelligensek voltak és ügyesek,
megfelelo elovigyázatossággal jártak el, így a cégnél a feleségnél, az
apósnál, de még Zsuzsi szüleinél sem szimatolt senki semmit. Bár Zsuzsi
egyre nehezebben tudta édesanyját lebeszélni arról hogy feljöjjön
hozzá...
Zsuzsi, mint minden fiatal lány megérezte, hogy ebbol sosem lesz semmi.
Bár néhány felejthetetlen délután alkalmával Péter el-elkotyogtatott
oylasmit hogy majd együtt fognak szegényen élni és vajon hány havi
megélhetésüket fedezné ha eladnák a plazmatévét, de ebbol persze mindig
csak elmélet maradt.
Zsuzsi egyre többször omlott össze ha a férfi elhagyta a lakását. Egyre
rosszabb volt az aznapi utolsó forró csók, és az ebbol adódó rossz
érzést csak egyre nehezebben tudta ismét euforikus örömmé fokozni
amikor Péter végre újra nála járt. Függové vált mint egy drogos, és
egyetlen valódi örömforrásává a találkozók váltak, élete a
végeláthatatlan szürke hétköznapok és a pillanatszeru szerelmes
délutánok végtelen váltakozásává vált.
Már többször belegondolt Péter feleségének a helyzetébe. Nem hitte hogy
az asszony nem érez semmit, tudta hogy o az elso aki megérzi a férfin
az o "kisugárzását". A nok erre nagyon fejlett szenzorokkal
rendelkeznek. Mégis irigyelte. Gyerekek, családi fészek, anyagi
gondoktól mentes élet, férj aki nem hagyja el... hogy nem túl huséges a
férj? De mégiscsak férj, család, nagy ház, gyerekek... Egy no osi
vágyainak beteljesülése...
Péter ismét feljött hozzá. Zsuzsi csak csókolta, ölelte, odaadta magát
neki, próbálta ismét árezni az élményt, de hiába elégült ki a teste, a
lelke már nem volt képes szárnyalni. A lakás mini-világának rózsaszín
falai behunyt szemein keresztül is visszaalakultak a kimérten elegáns
fehérbe, a sokadik csokor rózsa illata átalakult orrában a haldokló
növény lelkének elmefacsaró, savanyú szagává. A szerelem
madárcsisergéshez hasonló "zenéje" nem öntötte el az agyát, csak a lift
ajtajának csapódását hallotta.
Amikor a férfi elment, kinézett az ablakon. Péter valamiért autóval
jött idáig. Talán csak kényelembol, lustaságból nem váalsztotta a
biztonságosabb buszozást, talán önbizalma nott, úgyérezte nem veszéles.
Egy nagy, sötét színú XC90-es Volvo terepjárója volt, amely a lemeno
nap utolsó sugaraiba burkolózó, hosszú árnyékot veto szemközti
tízemeletes vésztjósló sötétsége sem tudott elhomályosítani, annyira
nem illett a kissé szegény épületek lakóinak átlagosan 6-8 éves autói
közé. Péter óvatosan, precíz figyelemmel, mérnöki törelemmel
kormányozta ki a hatalmas gépet az össze-vissza parkoló autók közül,
majd lassan eltunt a kanyarban... A lány sosem ült az autóban. És
úgyérezte soha nem is fog. Eszébe jutottak a gyerekek akik a hátsó
ülésen ugrálnak, visszagondolva a biztonsági ülés sziluettjét és
észlelte elméjében, ahogy kirajzolódik a hátsó szélvédo alatt... Nem az
övé...
Zsuzsi visszaengedte a csipkefüggönyt, belenézett a tükörbe, az ablak
mellett, és már nem mosolygott mint eddig mindig. Egy kócos lány nézett
rá vissza, aki magányosan áll a szobában.. Az egészben a magány szó
kapott hangsúlyt.
Nem akart többé szereto lenni...
- o -
Még egyszer szeretném leszögezni, a képet NEM
ÉN készítettem, és a történet
is kitalált. A történet
illusztrációját a Fotózz! serverérõl
linkeli a honlapom, ha eltûnik, at az alkotója, Rachael
döntése.
©Mutty 2007.12.31